ooo

Photobucket TERIMAKASIH KAWAN DAH DATANG Photobucket YE YE YEPhotobucketSUDILAH KOMEN YAPhotobucketTO BE COOL LIKE MEPhotobucketSELAMAT ONLINE Photobucket jangan SPAM ie

TERISTIMEWA..

Kamis, 22 Agustus 2013

Ustaz Ebit-lew

Bismillahirrohmanirrohim

Alhamdulillah ya AL_Mutakabbir yang memiliki segala keagungan...
duhai AL_Karim yang Maha pemurah
wahai yang memperkenankan AL-Mujib
ya Walii yang Maha memerintah
yang Maha memiliki petunjuk dan nur  Al-Ha-adi'a An-Nur

Maha suci MU ya Robbulalamin..
yang sayang kepada ku dan semua orang islam
yang memuliakan kami dengan nikmat paling tinggi di dunia
kami sudah bisa menyebut sahadat
bersaksi akan ke Esaan Mu dan Kebenaran utusan Mu, Baginda Rasullullah Muhammad Saw.
Alhamdulillah ya ALLAh telah memilih ku menjadi seorang Islam

Tidak ada Harta yang lebih mahal dan berharga dari pada Islam
karna dengan islam semua amalan kebaikan akan kau janjikan balasan dan keberkahan
orang yang bukan islam sebanyak apapun kebaikan yang dia lakukan tidak akan di hitung oleh allah.

 Orang yang duduk di majlis ilmu akan Allah ampuni dosa nya

Masa zaman Para sahabat orang  melihat mereka berjalan saja orang yang blom islam datang keada islam
Aisah radiallhuanha di tanya seperti apa akhlak nabi?
Al Quran tu lah ahlak nabi jawab nya.
Zaman dahuli islam ini sangat mudah difahami
Karna dia dibawa dalam kehidupan sehari-hari
Islam ada dalam hati bukan hanya ditepi bibit ini
Dulu setiap jam orang datang kepada islam,
kita sekarang coba nak fahamkan islam pada orang tapi orang tak faham-faham.
Sebab apa mereka tak faham?
Karna kita sendiri pun tak faham, kita solat blom di jaga, Quran pun tinggal, kita tak pernah bawa sunnah nabi dalam keluarga kita.

skarang agama jadi yatim, kalau pergi ke orang kaya dia bilang maaf kami sibuk
islam datang ke orang miskin maaf kami susah
islam ni dijadikan seperti bola
hei..heii kami nak islam, kami mau islam setelah dapat di sepak islam itu
ingat kiper peluk tapi di peluk trus di tendang
begitulah keadaan agama hari ni
seluruh umat kate nak islam tapi islam itu telah hilang dalam kehidupan dan percakapan orang islam
cube kite pergi ke anak-anak tau remaja apa yang kita bualkan, pergi ke kedai kopi apa yang kita bualkan, macam mana islam itu bisa menjadi hidup.

Agama ini telah sempurna telah Rasulullah umumkan pada haji terakhir, kesempurnaan yang telah di bina dari 23 tahun masa pengorbanan.

khodijah radiallahuanha, ketika meninggal tidak ada kain yang cukup untuk menutupi badan nya. Rasulullah menangis melihat istrinya yang pada masa awal menikah dengan nya adalah seorang wanita yang sangat kaya dan sekarang sehelai kain tipis yang bisa menutupi badan nya di akhir hidup nya. melihat baginda menangis khodijah  pun menagis, kemudian rasulullah bertanya kenapa menangis istriku? khodijah mengatakan aku menangis karna tidak ada lagi yang bisa ku korban kan untuk agama ini ya rasulullah. kalau kau perlukan gunekan lah tulang-tulang ku untuk di gunekan di jalan Allah.
mulai hari pertama Rasulullah berdakwah bukan hanya dirinya saja yang susah tetapi seluruh keluarganya ikut susah.

Rasulullah dakwah siang malam pergi ke kemah-kemah di halau di tolak di tendang, unta tunggangan nabi dibuat buat terjerembab sehingga nabi jatuh berkali-kali. bukan di tolong mereka malah menabur pasir di kepala nabi dan bermacam-macam hinaan ditimpakan kepada Baginda yang mulia. dalam keadaan penat beliau pulang kerumah, anak nya Zainab sedih menangis melihat ayahnya. wahai Zainab sesungguhnya agama ini akan sampai di setiap rumah di kota maupun di kampung. nabi dan sahabat telah bina agama ini dengan darah dan air mata karna itu agama ini sampai kepada kita, sekarang apa yang kita lakukan dengan agama suci ini? bukan orang lain yang meruntuhkan agama ini tetapi kita umat ini lah yang tak meruntuhkan agama ini.

bercakap kebesaran allah
Laillahaillaulah
tiada tuhan melainkan allah
tidak ada yang bisa bagi bahagia selain allah
tidak ada siape yang bigi sengsara selain allah
apa buktinya : baginna nabi semua manisa beri halangan kesengsaraan kadanya
tapi allah menangkan dia dengan islam sampai pada kita
mekah yang dulu dengan mekah yang sekarang.

Ustaz Ebit-lew







Tidak ada komentar:

Poskan Komentar

what are u think? plizzzz give komen siket....terimakasih teman